Či už vaša firemná stránka slúži na prezentáciu služieb alebo máte priamo e-shop, aj niekoľko minútový výpadok môže spôsobiť stratu potenciálneho zákazníka, prípadne objednávky v e-shope. A ako agentúra, ktorá pomáha klientom s optimalizáciou webov pre vyhľadávače, musíme spomenúť, že opakované / dlhé výpadky webu môžu mať dopad na SEO, teda negatívne ovplyvniť pozície vášho webu vo vyhľadávačoch.
Ako mať prehľad o dostupnosti webu?
Aby ste mali prehľad o prípadných výpadkoch webu, existuje mnoho online nástrojov, ktoré sú veľmi nápomocné. Pri výbere monitorovacieho nástroja je treba vedieť, čo vlastne chceme – niektoré ponúkajú rozšírené možnosti spojené napr. s bezpečnosťou – notifikácia pri zmene textu na stránke, SMS notifikácie pri výpadku webu, monitorovanie každú minútu, vyhodnocovanie rýchlosti jednotlivých podstránok a pod., to sa však odrazí aj na cene. Keďže my spravujeme zväčša jednoduchšie weby a bezpečnosť / analýzu rýchlosti webov riešime cez iné nástroje, naše kritéria pri výbere nástroja boli:
- jednoduchý monitoring výpadkov webu s notifikáciou na mail
- možnosť pridať viacero webov pod jeden účet
- nízka cena, ideálne zadarmo 🙂
Pozreli sme si viaceré rebríčky top monitorovacích toolov a našli sme…
Uptime Robot
Tento nástroj ponúka vo free verzii:
- monitoring každých 5 minút
- možnosť pridania až 50 webov pod jeden účet
- historické dáta z monitoringu za posledné 2 mesiace
- a je zadarmo
Je ale tento nástroj spoľahlivý? Pre klientov chceme len to najlepšie, preto sme ho súbežne testovali po dobu pár mesiacov aj s ďalším nástrojom Pingdom, ktorý je známy tým, že ponúka výborné otestovanie rýchlosti webu.
Pingdom
Vo free verzii nájdete:
- monitoring každú minútu (predvolene je nastavených každých 5 minút)
- možnosť pridania iba jedného webu
Ktorý nástroj vybrať?
Pri výpadkoch webov oba nástroje odoslali notifikáciu na mail, čiže oba sme z nášho mini testu označili ako spoľahlivé pre naše potreby.
A oba nástroje pošlú notifikáciu aj o tom, keď je web opäť „online“.
Taktiež oba nástroje ponúkajú ucelený prehľad o tom, koľko výpadkov bolo za poslednú dobu aj s percentuálnym vyjadrením metriky uptime (čiže doba, kedy bola stránka dostupná).
Pre tých, čo majú iba jeden web, je v podstate jedno, ktorý nástroj si vybrať. Avšak pre firmy, ktoré spravujú viacero webov, odporúčame Uptime Robot z dôvodu možnosti pridania viacerých webov vo free verzii. Používate nástroje na monitoring webu? Ktorý sa vám osvedčil?
Jakub Cambel
Jakub sa online marketingu aktívne venuje od roku 2012. 3 roky pôsobil v agentúre Pizza SEO, kde nadobudol mnoho skúseností z oblastí, ktorým sa doteraz venuje - SEO, správa Google AdWords kampaní, Facebook marketing a manažovanie tvorby webov. Od roku 2015 bol na voľnej nohe, postupne sa obklopil šikovnými spolupracovníkmi a v roku 2016 založil agentúru Magneting. Má rád stretnutia s klientmi a na práci ho teší, keď vidí, ako napredujú klienti aj vďaka Magnetingu.
Jakub je držiteľom certifikátov z Google Ads (Reklama vo vyhľadávaní, Reklama v obsahovej sieti, Google Shopping a Videoreklama), z Google Analytics a z Inbound marketingu.
Comments are closed.