Či už vaša firemná stránka slúži na prezentáciu služieb alebo máte priamo e-shop, aj niekoľko minútový výpadok môže spôsobiť stratu potenciálneho zákazníka, prípadne objednávky v e-shope. A ako agentúra, ktorá pomáha klientom s optimalizáciou webov pre vyhľadávače, musíme spomenúť, že opakované / dlhé výpadky webu môžu mať dopad na SEO, teda negatívne ovplyvniť pozície vášho webu vo vyhľadávačoch.

Ako mať prehľad o dostupnosti webu?

Aby ste mali prehľad o prípadných výpadkoch webu, existuje mnoho online nástrojov, ktoré sú veľmi nápomocné. Pri výbere monitorovacieho nástroja je treba vedieť, čo vlastne chceme – niektoré ponúkajú rozšírené možnosti spojené napr. s bezpečnosťou – notifikácia pri zmene textu na stránke, SMS notifikácie pri výpadku webu, monitorovanie každú minútu, vyhodnocovanie rýchlosti jednotlivých podstránok a pod., to sa však odrazí aj na cene. Keďže my spravujeme zväčša jednoduchšie weby a bezpečnosť / analýzu rýchlosti webov riešime cez iné nástroje, naše kritéria pri výbere nástroja boli:

  • jednoduchý monitoring výpadkov webu s notifikáciou na mail
  • možnosť pridať viacero webov pod jeden účet
  • nízka cena, ideálne zadarmo 🙂

Pozreli sme si viaceré rebríčky top monitorovacích toolov a našli sme…

Uptime Robot

Tento nástroj ponúka vo free verzii:

  • monitoring každých 5 minút
  • možnosť pridania až 50 webov pod jeden účet
  • historické dáta z monitoringu za posledné 2 mesiace
  • a je zadarmo

Je ale tento nástroj spoľahlivý? Pre klientov chceme len to najlepšie, preto sme ho súbežne testovali po dobu pár mesiacov aj s ďalším nástrojom Pingdom, ktorý je známy tým, že ponúka výborné otestovanie rýchlosti webu.

Pingdom

Vo free verzii nájdete:

  • monitoring každú minútu (predvolene je nastavených každých 5 minút)
  • možnosť pridania iba jedného webu

 

Ktorý nástroj vybrať?

Pri výpadkoch webov oba nástroje odoslali notifikáciu na mail, čiže oba sme z nášho mini testu označili ako spoľahlivé pre naše potreby.

Ukážka notifikácie z nástroja Uptime Robot pri výpadku webu
Ukážka notifikácie z nástroja Uptime Robot pri výpadku webu

 

A oba nástroje pošlú notifikáciu aj o tom, keď je web opäť „online“.

Ukážka notifikácie z nástroja Uptime Robot pri spustení webu po výpadku
Ukážka notifikácie z nástroja Uptime Robot pri spustení webu po výpadku

 

Taktiež oba nástroje ponúkajú ucelený prehľad o tom, koľko výpadkov bolo za poslednú dobu aj s percentuálnym vyjadrením metriky uptime (čiže doba, kedy bola stránka dostupná).

Dashboard z nástroja Uptime Robot

 

Pre tých, čo majú iba jeden web, je v podstate jedno, ktorý nástroj si vybrať. Avšak pre firmy, ktoré spravujú viacero webov, odporúčame Uptime Robot z dôvodu možnosti pridania viacerých webov vo free verzii. Používate nástroje na monitoring webu? Ktorý sa vám osvedčil?


Jakub Cambel

Jakub sa online marketingu aktívne venuje od roku 2012. 3 roky pôsobil v agentúre Pizza SEO, kde nadobudol mnoho skúseností z oblastí, ktorým sa doteraz venuje - SEO, správa Google AdWords kampaní, Facebook marketing a manažovanie tvorby webov. Od roku 2015 bol na voľnej nohe, postupne sa obklopil šikovnými spolupracovníkmi a v roku 2016 založil agentúru Magneting. Má rád stretnutia s klientmi a na práci ho teší, keď vidí, ako napredujú klienti aj vďaka Magnetingu.

Jakub je držiteľom certifikátov z Google Ads (Reklama vo vyhľadávaní, Reklama v obsahovej sieti, Google Shopping a Videoreklama), z Google Analytics a z Inbound marketingu.

Google Ads certifikát - Reklama vo vyhľadávaníGoogle Ads certifikát - Reklama v obsahovej sietiGoogle Ads certifikát - Google nákupyGoogle Ads certifikát - VideoreklamaGoogle Analytics certifikátInbound marketing certifikácia - Hubspot

Viac o autorovi

Zdieľajte článok na sociálnych sieťach

Chcete byť informovaný o nových článkoch?Prihláste sa do newslettra!

    Odoslaním formuláru súhlasíte so spracovaním osobných údajov. Spoločnosť Magneting s.r.o. spracováva vaše osobné údaje iba za účelom zasielania newslettrov. Vaše údaje nebudú ďalej poskytnuté žiadnym tretím osobám. Viac informácií.