Každý podnikateľ by mal riešiť online prítomnosť svojho biznisu. A základným pilierom je kvalitná prezentačná webstránka, na ktorej potenciálni zákazníci nájdu potrebné informácie. Pre tento účel častokrát nemusíte riešiť “komplikované technické veci” ani čakať na webstránku týždne. Pomocou webnode zvládnete vytvoriť jednoduché webstránky sami a navyše zadarmo (o tom si povieme v článku neskôr). 

Stojí to za to? Vyskúšali sme Webnode pri viacerých projektoch a rozhodli sa opísať naše skúsenosti spolu s úprimnou recenziou a tipmi ako na to.

Obsah článku

  1. Čo je Webnode?
  2. Webnode vs. WordPress a iné open-source riešenia
  3. Webová stárnka zadarmo? Návod ako na to.
  4. Webnode cenník
  5. Naše recenzie a skúsenosti
  6. Webnode a SEO
  7. SEO tipy pre Webnode stránky
  8. Čo nesmie chýbať na prezentačnej webstránke?
  9. Nevýhody Webnode
  10. Čo ďalej?

Čo je Webnode?

Webnode je online platforma, ktorá umožňuje vytvárať webové stránky aj bez znalostí programovania. Ponúka takzvané drag and drop rozhranie, ktoré je veľmi intuitívne a taktiež niekoľko šablón pre rôzne typy biznisov – od osobných portfólií, cez firemné webstránky až po jednoduché e-shopy. 

Webnode vs. WordPress a iné open-source riešenia

Dalo by sa povedať, že hlavným cieľom služby Webnode je umožniť bežným užívateľom vytvoriť si kvalitnú webstránku aj bez pokročilých technických znalostí. Orientuje sa najmä na to, aby služba bola jednoduchá, dostupná a tvorba webstránky čo najviac intuitívna. S tým však idú ruka v ruke aj obmedzenejšie custom riešenia.

WordPress je zas aktuálne najpopulárnejšia platforma na tvorbu webových stránok. Delí sa na WordPress.com a WordPress.org. Hlavným rozdielom je, že WordPress.com je viac podobný službe Webnode, kým WordPress.org je open-source platforma určená na zložitejšie projekty. 

Veľkou výhodou pri Webnode je česká zákaznícka podpora. Pokiaľ sa s angličtinou moc nekamarátite, oceníte komunikáciu v češtine. Z vlastných skúseností môžeme povedať, že komunikácia je veľmi rýchla a teda s problémom sa na nich naozaj môžete obrátiť. WordPress má však, v porovnaní s Webnode, oveľa väčšiu užívateľskú základňu. To znamená, že odpoveď na svoj problém častokrát nájdete na rôznych diskusných fórach alebo skupinách od užívateľov. Pri Webnode sa k takémuto fóru ľahko nedopátrate.

Webnode hosting

Pri zakladaní webovej stránky potrebujete hosting. Zjednodušene povedané, ide o “priestor”, kam sa bude obsah na stránke (texty, fotky, videá…) ukladať, a teda budú ho môcť ľudia nájsť online. Obrovskou výhodou služby webnode je, že poskytuje vlastný hosting. Odpadáva vám tak starosť ohľadom jeho hľadania, zabezpečenia a platenia. 

Webnode doména

Už viete ako sa vaša stránka bude volať? Predpokladáme, že to bude názov firmy. Názov stránky sa nazýva aj doména a tá vaša už môže byť obsadená. Za vlastný názov stránky sa platí. Pri webnode však môžete využívať doménu “www.nazovstranky.webnode.sk” zadarmo. Svoju vlastnú si však môžete jednoducho zaregistrovať v platených balíkoch. Pri niektorých premium plánoch ju máte na rok zadarmo. 

Zo skúsenosti s tvorbou stránok vo WordPresse aj vo Webnode vieme povedať, že hlavné rozdiely spočívajú v jednoduchosti, intuitívnom rozhraní a cene. Preto niektorým našim klientom, ktorý potrebujú “len” jednoduchú prezentačnú webstránku, odporúčame siahnuť práve po službe Webnode.

Webová stránka zadarmo? Návod, ako na to.

Áno, vytvoriť jednoduchú webovú stránku sa dá aj úplne zadarmo. “Zaplatíte” len svojím časom. Ponúkame stručný návod, ako na to:

  1. Zaregistrujte sa na stránke webnode zadaním emailu a vytvorením silného hesla.
  2. Vyberte si typ stránky podľa jej účelu. Môže ísť o osobný blog, firemnú prezentáciu či eshop.
  3. Začína to zábavné – práca na vašej stránke. Začnite výberom šablóny a naplňte ju relevantným obsahom.
  4. Nastavte si doménu.
  5. Publikujte stránku.

Webnode cenník

Hoci sme už viackrát spomínali, že cez webnode si dokážete stránku vytvoriť bezplatne, ide v tomto prípade len o jednoduchý web, navyše bez vlastnej domény. To znamená, že adresa webu zdarma bude v tvare “www.vasastranka.webnode.sk”.

Pre použitie vlastnej domény treba mať minimálne balík Limited. Pre pokročilejšie služby, ako napríklad prepojenie s analytikou, budete musieť ísť do vyšších balíkov. Takisto aj pokiaľ chcete mať vašu webovú stránku bez otravných reklám. Aj napriek tomu sú však ceny veľmi prijateľné a do platených balíkov sa určite oplatí ísť.

Naše Webnode recenzie a skúsenosti. 

V našej marketingovej agentúre Magneting sa sústredime na oblasť služieb a súčasťou komplexného marketingu je aj tvorba alebo úprava webstránok. Hoci aj my používame vo veľkej miere WordPress, niektorým klientom sme vyslovene odporučili práve Webnode. Pri práci na týchto projektoch sme tak nadobudli skúsenosti s Webnode platformou, o ktoré sa chceme podeliť v úprimnej recenzii.

Ukážka webu elekrikarbratislava
Ukážka webu silosurany

Ktorý balík odporúčame?

Naša marketingová agentúra sa zameriava na klientov v oblasti služieb, preto vieme poradiť malým a stredným podnikateľom, ktorý služby poskytujú. Z našej skúsenosti je pre takýto typ biznisu najvhodnejší balík Štandard. Prečo sa oplatí?

  • Možnosť merania webovej analytiky
    Asi najdôležitejší argument prečo nezostať len pri free verzii webnode. Pokiaľ sa rozhodnete na váš web spúšťať aj reklamné kampane, analytika je nevyhnutnosť pre ich správne vyhodnocovanie. Je jednou z prvých vecí, ktoré u klientov nastavujeme. V balíku štandard môžete vložiť Google Tag Manager a Google Analytics kódy, čo je s bezplatnou verziou nemožné.
  • 10 GB miesta na serveri
    Pri jednoduchých weboch, ktoré majú pár desiatok stránok tento priestor úplne stačí.
  • 20 e-mailových stránok

Dá sa robiť na Webnode SEO?

Dôležitou súčasťou tvorby a prevádzkovania webstránky je jej optimalizácia pre vyhľadávače (SEO), ktorá sa robí s cieľom zlepšiť pozíciu stránky vo vyhľadávaní, a tým zvýšiť neplatenú (organickú) návštevnosť webu. Každý majiteľ firmy predsa chce, aby jeho stránka bola na Googli dohľadateľná, ideálne na prvých priečkach.

Kvalitné SEO sa dá robiť aj na Webnode. Dôkazom je náš klient elektrikarbratislava.sk, ktorý je so svojím Webnode webom na prvých pozíciách v Google. A to už niekoľko rokov.

vyhladavanie-elektrikar-bratislava
Výsledky vyhľadávania pre dopyt „elektrikar bratislava“

SEO nastavenia pre stránku dokážete jednoducho upravovať v sekcii „Stránky“ v editore stránok.

Ukážka, kde nájsť SEO nastavenia vo Webnode

Ako sa dostať na prvé miesta v Googli s Webnode webom?

Tajomstvo toho, ako byť prvý na Googli nemá jednoznačnú odpoveď. Za prvými pozíciami hľadajte kombináciu relevantného obsahu, použitia správnych kľúčových slov, optimalizácie na webe aj backende, ako aj linkbuilding. 

Prvé miesta v Googli môžete obsadiť aj s webom postaveným na Webnode. Spísali sme pár tipov z praxe, ktoré pomohli nášmu spomínanému klientovi dostať sa na prvé priečky vo vyhľadávaní. A držať sa ich už roky.

Tipy ako byť prvý na Googli s Webnode webom

Titulok

Pod pojmom “titulok” si predstavte názov stránky alebo článku. Zobrazuje sa ako nadpis vo výsledkoch vyhľadávania a v zdrojovom kóde je zapísaný ako <title></title>. 

Patrí medzi najdôležitejšie faktory SEO (optimalizácia pre vyhľadávače), pretože ovplyvňuje ako sa stránka vo vyhľadávaní zobrazí a či bude natoľko relevantná, aby na ňu užívateľ klikol.

Pri tvorbe dobrého SEO titulku preto dbajte na tieto “zásady”:

  • použitie správnych kľúčových slov
  • relevantnosť
  • Dĺžka 50 až 60 znakov
  • Jedinečnosť pre každú stránku na webe

H1 nadpis

Dôležité pri SEO pre vašu stránku je štruktúra nadpisov. Tie sú „hierarchicky usporiadané“ od H1 (najdôležitejšieho) nadpisu až po nadpis H6. Google tieto nadpisy prechádza a na základe nich vyhodnocuje relevantnosť a dôležitosť obsahu na webovej stránke. H1 sa považuje za hlavný a na rozdiel od ostatných nadpisov by mal byť na webovej stránke použitý iba raz. Z jeho názvu by malo byť jasné o čom daná stránka je.

U nášho klienta elektrikarbratislava sme použili prostý, jednoduchý, ale za to relevantný a veľa hovoriaci H1 nadpis.

Meta popis (meta description)

Meta description je krátky úryvok textu, ktorý sa zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania pod nadpisom stránky a URL adresou. Priamo neovplyvňuje vašu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania, avšak správne vyplnený meta popis môže zvýšiť pravdepodobnosť, že užívateľ klikne práve na váš web.

Dobrý meta popis by mal spĺňať niekoľko tipov:

  • prirodzene zahrnuté kľúčové slová
  • dĺžka do 155 znakov
  • relevantný obsah (opisuje to, čo užívateľ na stránke skutočne nájde)
  • výzva k akcii

Čo nesmie chýbať na firemnej prezentačnej webstránke?

Web je základným kameňom online marketingu. Optimalizácia obsahu webu pre vyhľadávače je dôležitou súčasťou, aby vaše ponúkané služby ľudia našli, avšak nakoniec bude stránku čítať aj tak človek, nie vyhľadávač. A ten bude chcieť zistiť všetky potrebné informácie, aby sa pre službu mohol rozhodnúť. Čo teda na firemnom webe po obsahovej stránke určite nesmie chýbať?

Jasne odkomunikované služby, ktoré ponúkate

Už zo vstupnej stránky by malo byť návštevníkovi jasné, akému odvetviu sa venujete a aké konkrétne služby v ňom ponúkate. Pokiaľ je služieb viac a každá z nich je vyhľadávaná, potom je na mieste zamyslieť sa nad vytvorením viacerých podstránok pre jednotlivé služby. Takto bude jednoduchšia nielen optimalizácia pre vyhľadávače, ale aj tvorba kampaní v budúcnosti. Tejto téme sme sa venovali aj v našom článku, kde sme (okrem iného) podrobne rozoberali web ako základný pilier online marketingu.

Sekcia „O nás“

Aby stránka vyzerala dôveryhodne a vy ako osvedčená firma, je dobré zahrnúť aj sekciu so stručným predstavením vašich skúseností, praxe a už uskutočnenej práce.

Recenzie a skúsenosti

Aj zbieranie spätnej väzby je súčasť online marketingu. Ľudia pri uvažovaní o využití vašich služieb pozerajú recenzie na sociálnych sieťach či Google firemnom profile. Pridajte ich preto aj priamo na vašu webstránku.

Kontakt

Telefónne číslo, emailová adresa a kontaktný formulár. Dbajte na to, aby kontaktné údaje (telefónne čísla a emailové adresy) boli klikateľné. Nielenže to pomôže sledovať v analytických nástrojov počet kliknutí, pre používateľa je to aj oveľa pohodlnejšie. Po kliknutí na kontaktný údaj sa mu automaticky otvorí aplikácia, cez ktorú môže danú akciu rýchlo vykonať. Návštevníci tak nemusia kontaktné údaje kopírovať.

Ako pridať „klikateľný“ kontakt?

Odkazy na webstránkach obsahujú v HTML kóde takzvaný anchor tag. Ten obsahuje atribút href, ktorý špecifikuje cieľ odkazu. Vo webnode HTML kód riešiť nemusíte, no pre rozšírenie si obzorov je zaujímavé vedieť čo sa odohráva „za šablónou“.

  1. Pridajte kontakt na stránku ako bežný text
  2. Vyznačte tento kontakt a kliknite na „Pridať prepojenie“
webnode-pridanie-prepojenia
Pridanie prepojenia textu vo webnode
  1. Do políčka pre link zadajte „tel:vaše telefónne číslo“ alebo „mailto:váš email“
webnode-pridanie-href-telefon
Pridanie „tel:“ pre klikateľné číslo.
  1. Skontrolujte, či všetko funguje ako má.

Nevýhody Webnode

Hoci je webnode výborná voľba pre jednoduché prezentačné webstránky, ktoré nepotrebujú špecifické funkcionality, i tak má stále „svoje muchy“.

Obmedzené možnosti custom dizajnu

Tvorba webnode stránky začína výberom šablóny, ktorú môžete vyplniť vlastným obsahom, zmeniť farby či popremiestňovať sekcie. Web s grafikou šitou na mieru v ňom však neurobíte, šablóna to nie vždy umožní. Pokiaľ máte vypracovaný podrobný dizajn manuál alebo chcete mať na webe množstvo interaktívnych prvkov, je možné, že dostupné šablóny vás príliš nepotešia.

Reklamy vo free verzii

Spomínali sme, že webnode stránku si môžete vytvoriť a prevádzkovať zadarmo. Má to však isté obmedzenia. Pokiaľ sa aj zmierite s doménou www.vasastranka.webnode.sk, webnode na ňu bude umiestňovať bannerové reklamy. Táto nevýhoda sa dá však ľahko obísť – kúpou prémiového balíka.

Nečakajte možnosť tvorby zložitejších alebo viackrokových formulárov

Klasický formulár vytvoríte jednoducho a s vlastným dizajnom. Avšak aj pri nich je Webnode značne obmedzený.

Nemáte prístup ku kódu

Editor vo webnode neumožňuje upravovať zdrojový kód webstránky. Je možnosť pridávať vlastný HTML kód ako sekciu, pričom však musíte mať minimálne balíček Limited.

Presmerovanie URL adries

Predstavte si, že máte na webe stránku s veľmi dobrou návštevnosťou. Chcete jej však dať nový dizajn, obsah či funkcionalitu. Zmeny sú však natoľko veľké, že je jednoduchšie vytvoriť rovno novú stránku, s tým istým účelom, avšak so zapracovanými zmenami. Starú stránku potom budete chcieť presmerovať na novú. Teraz keď ju návštevník vyhľadá pod starou URL adresou, presmeruje ho rovno na novú. Takto sa vám nestratí návštevnosť, zabránite negatívnemu dopadu na SEO a návštevníci neprídu na chybnú „404“ stránku. To je aj niekoľko dôvodov prečo presmerovanie URL adries určite využívať.

Webnode však presmerovanie URL adries v rámci SEO nastavení neponúka.

Kontakt (E-mail) na Webnode

V prípade ďalších otázok sa môžete obrátiť aj na samotnú Webnode podporu, ktorá je veľmi ochotná a podľa našich skúseností odpisuje do cca. 24 hodín. Mail na Webnode: podpora@webnode.cz

Web je hotový. Čo ďalej?

S hotovým webom ste o krok bližšie k tomu, aby sa o vás dozvedeli vaši potenciálni zákazníci. Ale ako vás nájdu? Medzi riešenia ako dať o sebe v online svete vedieť patrí komplexný online marketing. Vďaka nemu sa viete priblížiť k prvým priečkam vo vyhľadávaní, sledovať čo ľudia na vašom webe robia či spustiť reklamy, ktoré vám potenciálne dopyty pre služby nájdu. Webovú stránku i marketing vieme zabezpečiť v našej agentúre.