Google je dominantným vyhľadávačom na Slovensku. Jeho 99 % podiel vyhľadávaní zabezpečuje silnú úspešnosť platených reklám cez platformu Google Ads. Ak ste sa ešte nerozhodli vyskúšať Google reklamu (kvôli neistote, nákladom a pod.), tento článok vám s rozhodnutím pomôže.
Čo je Google Ads a prečo je dôležitý?
Google Ads je platforma na online reklamu, ktorá vám umožňuje zobraziť svoje inzeráty v rámci výsledkov vyhľadávania Google (vyhľadávacia sieť). To znamená, že keď potenciálni zákazníci vyhľadávajú kľúčové slová súvisiace s vašou službou, vaše inzeráty sa im môžu zobraziť na vrchnej alebo spodnej časti stránky s výsledkami.
Vrchná časť výsledkov vyhľadávania:
Spodná časť výsledkov vyhľadávania na prvej strane Googlu:
Reklamy sa zobrazujú aj na ďalších stranách. Cieľom však je zostať na prvej strane, pretože je nízka šanca, že sa používateľ preklikne aj na druhú stranu. V dnešnej dobe chce človek nájsť hneď to, čo potrebuje. Google prevádzkuje aj obsahovú sieť, avšak vyhľadávacia sieť je hlavne pri malých a stredných firmách prvou voľbou a väčšinou efektívnejšia pri nižších rozpočtoch.
Aká je cena reklamy na Google?
Cena reklamy na Google nie je pevne stanovená. Jej výška závisí od mnohých faktorov, no je potrebné dodať, že ceny za kliknutia sa určujú na základe aukcie. Áno kliknutia vytvárajú cenu, pretože PPC je skratka od Pay-Per-Click. Teda platíte iba vtedy, keď na vašu reklamu používateľ klikne.
Suma sa môže pohybovať medzi 0,10 € – 1 € za jeden klik. V niektorých prípadoch môže cena za klik prekročiť hodnotu 1 € a viac. Stále sa však bavíme o vyhľadávacích kampaniach. Bannerové reklamy sú o niečo lacnejšie. Cena za kliknutie sa pohybuje medzi 0,01 € – 0,20 €.
My v Magnetingu sa špecializujeme prevažne na klientov (SMB segment), ktorí ponúkajú služby. V tomto prípade obsahovú sieť odporúčame riešiť až vtedy, keď sa máte rozbehnutý biznis a chcete sa dostať do povedomia širšej cieľovej skupine. Ak len začínate s obmedzeným rozpočtom, prekliky môžu byť náhodné, nie presne cielené a vy môžete prísť o časť rozpočtu úplne zbytočne. Služby pre ich špecifickosť najlepšie dokážeme zachytiť práve kľúčovými slovami pri vyhľadávacích kampaniach. Pri obsahovej sieti však máme osvedčené remarketingové kampane (cielenie na návštevníkov webu).
Čo môže ovplyvniť cenu reklamy
Na cenu reklamy vplýva veľké množstvo faktorov. Práve preto sme pár riadkov vyššie spomínali, že cena nie je fixná a mení sa. Ktoré faktory teda ovplyvňujú cenu za kliknutie?
1. Kľúčové slová
Rozhodujúcim faktorom pre cenu vašich reklám sú kľúčové slová, na ktoré cielite. Populárne kľúčové slová s veľkým množstvom vyhľadávaní, a teda aj vysoko konkurenčné, môžu byť drahšie.
2. Konkurencia
Ak vaša cieľová skupina inzeruje na podobné kľúčové slová, ako má konkurencia, cena za kliknutie bude vyššia. Preto používame analýzu kľúčových slov, pomocou ktorej dokážeme zistiť konkurenčnosť slova, vyhľadávanosť a tiež priemernú cenu za kliknutie.
3. Kvalita webu
Google zohľadňuje okrem kvality reklám aj kvalitu webových stránok, na ktoré odkazujete. Web je prvá vec, ktorú si všímame. Aby reklamy správe fungovali, potrebuje fungovať aj web. Pri niektorých klientoch sa preto nevyhneme určitým úpravám na webe. Čím kvalitnejšie budú vstupné stránky na webe, tým menej zaplatíte za kliknutie. V predošlom článku sme písali, ako mať dobre vyskladaný web v oblasti služieb (stavebníctvo).
4. Miera kliknutí (CTR)
CTR odráža to, koľko ľudí kliklo na váš inzerát vzhľadom na počet zobrazení. Vyššia CTR môže znamenať nižšiu cenu za klik.
5. Rozpočet
Môžete si stanoviť denný alebo mesačný rozpočet, ktorý chcete na reklamu minúť. Našou úlohou bude postarať sa o to, aby sme z neho vyťažili čo najviac konverzií a relevantných dopytov.
Začínajúci inzerenti si častokrát myslia, že veľký rozpočet = veľký zisk. A to je chyba.
Áno, vysoký rozpočet môže výrazne pomôcť prekonať konkurenciu. Avšak, dôležité je uvedomiť si, že rozpočet je len 1 z mála faktorov. Dôležitá je relevancia reklamy. Preto aj pri nižšom rozpočte môžete predbehnúť vysokorozpočtovú reklamu.
Čo ak rozpočet presiahne stanovenú sumu?
Google Ads môže presiahnuť váš denný rozpočet, ale nemusíte sa obávať, že utratíte viac peňazí. Denný rozpočet sa používa ako priemerná. Jeho dodržiavanie nie je presné – niekedy ho prekročí, inokedy obmedzí na nižšiu sumu. Cieľom je zabezpečiť, aby celkové náklady nepresiahli váš mesačný rozpočet. Google to vyrieši tak, že denný rozpočet vynásobí priemerným počtom dní v mesiaci (30,4).
Uvediem výpočet na konkrétnom príklade:
Predpokladajme, že máte mesačný rozpočet 250€. Preto zadáte denný rozpočet vo výške 8,22 € (250/30,4). Google následne spravuje náklady tak, aby váš celkový mesačný rozpočet 250 € nepresiahol.
Ako teda začať?
V prvom rade nás kontaktujte cez formulár alebo telefonicky. Čo spravíme my?
- Na začiatok, ak ešte Google Ads nemáte, vám tento účet vytvoríme.
- Prejdeme spolu kľúčové slová súvisiace s vašou službou, na ktoré chcete cieliť reklamu. Urobíme analýzu kľúčových slov.
- Pozrieme sa na web, či nebude brániť vo výkonnosti kampane. Ak nájdeme nedostatky, informujeme vás o nich.
- Nastavíme analytiku, konverzie. To znamená, že budeme vedieť, ktoré časť kampane je výkonná, kde treba zlepšiť výsledky. A Google vie podľa správne nastavenej analytiky lepšie optimalizovať kampaň.
- Nastavíme kampaň s ohľadom na to, kedy chcete zobrazovať reklamy, pod akými kľúčovými slovami sa zobrazovať nechcete.
- Vytvoríme zaujímavé reklamy, ktoré zaručene oslovia vašu cieľovú skupinu.
- Spoločne stanovíme, koľko peňazí chcete mesačne investovať do reklám. Keďže sme Google Partnerom, na začiatku inzerovania máme možnosť pre vás získať kredit 350 € grátis za preinzerovanie rovnako vysokej sumy.
- A nakoniec je to pravidelné sledovanie a optimalizácia výkonnosti vašich reklám.
Jakub Cambel
Jakub sa online marketingu aktívne venuje od roku 2012. 3 roky pôsobil v agentúre Pizza SEO, kde nadobudol mnoho skúseností z oblastí, ktorým sa doteraz venuje - SEO, správa Google AdWords kampaní, Facebook marketing a manažovanie tvorby webov. Od roku 2015 bol na voľnej nohe, postupne sa obklopil šikovnými spolupracovníkmi a v roku 2016 založil agentúru Magneting. Má rád stretnutia s klientmi a na práci ho teší, keď vidí, ako napredujú klienti aj vďaka Magnetingu.
Jakub je držiteľom certifikátov z Google Ads (Reklama vo vyhľadávaní, Reklama v obsahovej sieti, Google Shopping a Videoreklama), z Google Analytics a z Inbound marketingu.