Google neustále vylepšuje svoje funkcie a predstavuje nové vychytávky a tak je ťažké udržať krok so všetkými naraz. Nie je dôležité mať všetko hneď, ale mali by ste sa minimálne zamyslieť nad tým, čo sa vášmu biznisu hodí a nebáť sa to vyskúšať použiť. Takto si dnes na praktických príkladoch ukážeme, ako sa dá využiť nová funkcia od Googlu, ktorá umožňuje pravidelne publikovať články, akcie a eventy na vašom profile Google Moja firma.
Ukážka firemnej vizitky vrátane príspevku vo vyhľadávaní
Na screenshote nižšie vidíte vizitku, ktorá sa používateľovi zobrazí, ak si vyhľadá vašu firmu (napravo od vyhľadávania). Nájde v nej praktické informácie: adresu prevádzky, otváraciu dobu, kontakty či recenzie. Dôležité je to najmä z týchto dôvodov:
- zvýšenie miery prekliku z vyhľadávania – vizitka zaberá podstatnú časť plochy
- zvýšenie dôveryhodnosti vašej firmy (recenzie)
- dôležité informácie pokope – možnosť ihneď kontaktovať firmu a pod…
- aktuálne informácie priamo vo vizitke – nová funkcia Google príspevky
Možnosti príspevkov
A práve v tejto časti prichádza do úvahy aj nová Google aktualizácia, ktorá síce nie je až tak nová, ale donedávna bola prístupná iba vybraným firmám najmä v zahraničí. Od júla ju už môžeme používať všetci s profilom Google Moja firma a tak sme ju za vás v Magnetingu vyskúšali.
Do spodnej časti vizitky si pridáte to najaktuálnejšie, čo ponúkate. Či už je to event cez víkend, špeciálna akcia platná pár dní alebo najnovší článok na vašom blogu. Skrátka najväčšia výhoda tejto aktualizácie je, že váš web bude vyzerať aktívny, čo prispeje aj k dôveryhodnosti vašej firmy. Treba si však dať pozor – aby sa zachovala dynamickosť funkcie, Google sa rozhodol vymazávať príspevky po 7 dňoch od publikácie (alebo po prejdení dátumu eventu), takže ideálne je príspevky na týždennej báze aktualizovať. Netreba sa báť, že by ste niečo pokazili, pretože príspevok sa dá po pridaní upraviť a prípadne vymazať.
Let’s get practical
Aby sme nezostali na všeobecnej úrovni, skúsili sme sa zamyslieť, kde by sa nová funkcia dala vhodne využiť. Jedným príkladom je lokálne kino (Lumiere), ktoré by v tejto časti mohlo každý týždeň uvádzať nový film, recenzie naň alebo promovať nejaký špeciálny festival. Ďalším môže byť obchod často organizujúci nejaký event, napríklad Footshop, ktorý často launchuje nové tenisky a robí k nim špeciálne udalosti. Okrem toho to môže byť vhodné riešenie aj pre jazykovku otvárajúcu nové kurzy. Možnosti sú široké, ide najmä o zviditeľnenie sa medzi vašimi zákazníkmi.
Nastavenie
- Otvoríte si účet Moja firma na Googli.
- V ľavom paneli vyberiete položku “Príspevky”.
- Jednoducho do okna vložíte vami vybraný príspevok.
- Zobrazujú sa tu už aj zverejnené príspevky aj s počtom ich videní a kliknutí, čiže môžete ľahko monitorovať, koľko ľudí ste oslovili.
Má význam zaoberať sa priebežne pridávaním príspevkov?
Na túto otázku ešte nepoznáme odpoveď. Zatiaľ sme nenašli štúdiu, ktorá by skúmala efektivitu vynaloženej práce vs. výsledky z pridávania príspevkov. Funkcionalita má podľa nás význam najmä vtedy, keď už je vaša značka známa a vyhľadávaná v Googli minimálne v stovkách hľadaní mesačne. Mesačný počet vyhľadávaní vašej značky si môžete pozrieť napríklad v nástroji Google Trends. Odporúčame vám zverejniť aspoň jeden príspevok a po týždni vyhodnotíte úspešnosť funkcionality na základe počtu zobrazení/preklikov.
Optimalizácia webov pre vyhľadávače nie je len o dobre vyladenom webe a o získavaní spätných odkazov, ale aj o dobre nastavenom profile Google Moja firma. Ak ešte nevyužívate takýto profil, radi vám s tým pomôžeme.
Michala Cellerová
Miška študovala Európske štúdia a medzinárodné vzťahy na Fakulte sociálnych a ekonomických vied UK. Základné skúsenosti v online marketingu nadobudla v e-shope s módnym oblečením. Následne si popri štúdiu v Magnetingu tieto skúsenosti prehĺbila. Po ukončení štúdia naďalej, už niekoľko rokov, pracuje v Magnetingu a má na starosti Google Ads a Facebook kampane + SEO.
Miška je držiteľka certifikátov z Google Ads (Reklama vo vyhľadávacej sieti, reklama v obsahovej sieti, Shopping a Video kampane), z Google Analytics a z Inbound marketingu.