Potrebujete ihneď nové relevantné dopyty / leady / rezervácie?
Pomôžeme vám s tým vďaka Google reklame.
Určite ste si niekedy všimli, že pri vyhľadávaní sa vám ako prvé výsledky zobrazia s označením “Sponzorované”. Prípadne, máte pocit, že pri návšteve webstránok vás “prenasledujú” produkty, ktoré ste si prezerali len pár minút predtým? Nie je to žiaden zázrak, ani náhoda, iba nastavená Google Ads kampaň. A môžete ju mať aj vy.
Ako funguje Google reklama?
Google reklama sa nastavuje pomocou reklamného systému Google Ads (predtým Google Adwords) a umožní vašej firme zobraziť reklamu vo vyhľadávaní alebo na partnerských weboch formou reklamy v obsahovej sieti.
Za reklamu na Google platíte až v momente, kedy na ňu potenciálny zákazník klikne. Tento princíp sa nazýva Pay-Per-Click, preto sa môžete stretnúť aj s názvom PPC reklama.
V praxi to vyzerá asi takto:
1. Reklama vo vyhľadávaní
Po zadaní kľúčového slova do vyhľadávania vám Google ponúka najprv platené výsledky. Zväčša sa jedná o prvé tri až štyri zobrazené stránky. Pokiaľ na jednu z nich kliknete, inzerent za váš klik zaplatí.
2. Reklama v obsahovej sieti
Google Ads taktiež umožňuje zobrazovať reklamy v obsahovej sieti formou responzívnych formátov, takzvaných bannerov. Môže ísť o statické obrázky, ale aj animácie alebo videá. Tieto reklamné formáty sa zobrazujú na webstránkach, v aplikáciach, počas videí či dokonca v emailovej platforme Gmail.
Tento formát Google reklamy sa využíva najmä pri remarketingových alebo akvizičných kampaniach. My v tomto prípade siahame práve po remarketingových, to znamená, že návštevníkom webu sa aj naďalej pripomíname. Akvizičné kampane sa nám osvedčili viac pri reklamách na Facebooku a Instagrame.
Celkový prehľad si môžete prečítať v našom blogu.
Koľko stojí Google reklama?
Založenie účtu, vytvorenie a spustenie kampane v Google Ads je v princípe zadarmo. Platíte až za kliknutia od užívateľov. Cena reklamy na Google závisí od počtu kliknutí a ceny za kliknutie. Výsledná cena teda nie je fixne daná. Z toho vychádza aj skratka “Pay-per-click”, teda PPC reklama.
Cena za jedno kliknutie môže byť pár centov, ale vo výnimočných prípadoch môže prekročiť aj hranicu jedného eura. Vysoko konkurenčné segmenty (sťahovanie, krtkovanie…) bojujú s cenou za klik aj v rozmedzí 2-3 €. Avšak aj takáto vyššia cena za kliknutie dokáže udržať kampaň stále výnosnú.
Tejto otázke podrobne venovali v článku Koľko stojí reklama na Google.
Je Google reklama pre vás?
Ako online marketingová agentúra sa venujeme už viac ako 10 rokov oblastiam služieb, kde robíme komplexný online marketing, ktorý zahŕňa aj Google reklamu. O výsledkoch za nás hovorí viac ako 75 spokojných klientov, najmä z oblastí stavebníctva, vzdelávacích kurzov, zdravotníctva či automotive. Získať relevantné dopyty pre ich služby im pomohla aj Google reklama.
Pri správnom nastavení môžete vďaka reklame na Google získavať potenciálnych zákazníkov. Google reklama teda nie je teda určená iba pre e-shopy, ale oplatí sa aj v oblasti služieb. Práve na ne sa naša agentúra zameriava.
Správa Google Ads / PPC kampaní
Tvorba kampane pomocou Google Ads je komplexná činnosť, ktorá je rozdelená do niekoľkých fáz. Prvá sa zameriava na analýzu kľúčových slov, optimalizáciu webstránky a nastavenie analytických nástrojov pre meranie konverzií. Ide o úvodnú fázu, pred samotným spustením kampane. Po nej nasleduje nastavenie a spustenie samotnej reklamnej kampane na Google, ktorým to ale zďaleka nekončí. Na samotnú kampaň a reklamy v nej sa musí dohliadať a priebežne optimalizovať s cieľom dosiahnutia želaných výsledkov.
Správa PPC kampaní je tak neustály kolobeh, ktorý pozostáva z nasledovných krokov.
1. Analýza kľúčových slov
Pomocou analýzy kľúčových slov zistíme, aké kľúčové slová sú hľadané v súvislosti s vašim biznisom a následne ich použijeme v Google reklame.
2. Nastavenie analytiky a úpravu webu
V úvodnej fáze nastavíme na webstránku meranie udalostí pomocou Google Analytics, ku ktorému budete mať prístup. V prípade potreby bude uskutočnená aj úprava na webstránke. Po týchto úvodných nastaveniach sa môže Google Ads kampaň spustiť.
3. Nastavenie kampane
Po vytvorení Google Ads (AdWords) účtu pridáme prístup aj vám, aby ste mali prehľad o vývoji kampane a aby bola spolupráca transparentná. Účet Google Ads môže byť vytvorený na klienta alebo na nás, no preferujeme vytvorenie na klienta.
Okrem nastavenia kampane vo vyhľadávacej sieti podľa potreby spustíme aj kampaň v obsahovej sieti, vrátane remarketingu. Ako Google Partners agentúra Vám pri novom účte aktivujeme 350 € kredit zdarma (kredit sa pripíše na účet až po útrate 350 €).
4. Priebežná optimalizácia kampane
Pravidelná optimalizácia kampane je nevyhnutnosť pre dosiahnutie želaných výsledkov. Počas bežiacej kampane aktívne komunikujeme s klientom - spúšťame nové kampane, vypíname už nepotrebné kampane. Kampaň je úplne flexibilná - sami si zvolíte, aký rozpočet chcete vyčleniť a počas spolupráce tento rozpočet môžete prispôsobovať.
So správou reklám v Google Ads vám vieme pomôcť. Od analýzy kľúčových slov, cez úpravu alebo tvorbu webu, úvodných nastavení až po optimalizáciu a pravidelný reporting.
Stačí sa prihlásiť na bezplatnú 30 minútovú konzultáciu.
(Aj) vďaka Google reklame sme priniesli relevantné dopyty týmto klientom:
Kontrakting
Na začiatku našej spolupráce s klientom Kontrakting, sme spustili Google Ads kampane. Po pár mesiacoch sme už pracovali aj na novom webe. Vďaka úspešnej spolupráci sme sa s klientom dohodli na rozšírení spolupráce o Facebook kampane, ktorú sme nedávno spustili.
The Bridge
Jazyková škola the Bridge je naším dlhodobým klientom. Staráme sa o SEO, Google AdWords kampane a marketing na Facebooku. Čísla hovoria za všetko - medziročný nárast objednaných kurzov o vyše 41 %
Axam
Súkromná gynekologická ambulancia Axam nás oslovila s cieľom získať viac dopytov. Pozreli sme sa na to od základov – od nastavenia merania udalostí na webe až po spustenie kampaní na Facebooku a vo vyhľadávaní. Spolupráca priniesla želané ovocie a zo 6x vyššej návštevnosti sa teší nielen web, ale aj klient, ktorému prináša mnohonásobne viac relevantných rezervácií termínu na vyšetrenie.
Campus Cowork
Tešíme sa dlhodobej spolupráci s Campus Cowork, ktorý má 2 krásne, inšpiratívne priestory v Bratislave. Pre Campus spravujeme SEO, kampane v Google Ads a na Facebooku. Bavia nás najmä reklamy na Facebooku, kde sme vymysleli napr. kampaň "Týždeň zdarma".
Auto Rotos
So spoločnosťou spolupracujeme od roku 2017. Pre klienta sme vyhotovili analýzu kľúčových slov, na základe ktorej sme navrhli štruktúru nového webu. Spustili sme Google Ads kampaň, ktorá dodnes generuje cenné dopyty.
Tomos Nábytok
Pre klienta TOMOS nábytok sme vytvorili web optimalizovaný pre vyhľadávače a následne sme nastavili Google Ads kampaň. Výsledkom je spokojný klient, keďže mu prichádzajú dopyty každý mesiac.
Ateliér Hlavina
Ateliér Hlavina sa zaoberá predajom obrazov slovenských a českých autorov. Pomohli sme im nastaviť On-page SEO a zároveň sa dlhodobo staráme o Google Ads a Facebook kampane.
N2N
Pre klienta N2N sme postavili web na WordPresse. Web je od základov optimalizovaný pre vyhľadávače - pre klienta to znamená pravidelný prísun relevantnej návštevnosti a tým pádom nových zákazníkov.
KV Detail
3 roky spolupráce s KV Detail sa premietlo na pravidelnom príleve zákazníkov z webu. Aktuálne je web klienta na prvých miestach v Googli na kľúčové slová typu "ručná autoumyváreň Bratislava"
ETA energy
Pre ETA energy, predajcu rakúskych kotlov na biomasu, sme spustili a optimalizovali kampane pre slovenský a český trh. Okrem Google Ads kampane sme nastavili aj kampaň na Facebooku. Taktiež sme urobili SEO audit webu a navrhli sme, ako má vyzerať štruktúra nového webu a vstupné stránky.
Hlina
So stavebnou spoločnosťou Hlina s.r.o., spolupracujeme od roku 2017. Za ten čas sme priviedli spoločnosti veľa nových zákazníkov prostredníctvom Google Ads kampaní. Napr. kampaň na dotácie pre obnovu rodinných domov a špeciálne pre túto kampaň vytvorená landing page na webe.
Ako prebieha spolupráca s Magnetingom?
Úvodná konzultácia
Rezervujete si u nás bezplatnú konzultáciu, na ktorej preberieme všetky dôležité informácie. Konzultácia prebieha formou videohovoru a trvá približne 30 minút. Pokiaľ ste už nejakú Google kampaň mali spustenú, súčasťou konzultácie bude aj jej audit. Odchádzať z nej môžete nielen s dohodou o ďalšom postupe, ale aj s užitočnými informáciami na zlepšenie prítomnosti vašej firmy v online prostredí.
Základné nastavenia a analýza
Po dohode na spolupráci začíname úvodnou fázou. Jej precízne vykonanie je totiž kľúčové pre ďalšie kroky. Táto fáza zahŕňa nastavenie Google Ads účtu, analýzu kľúčových slov, nastavenie analytiky na webstránku a jej optimalizáciu. Vďaka týmto krokom budeme nielen vedieť kampane správne nastaviť, ale ich aj pravidelne reportovať.
Nastavenie kampane
Po vytvorení Google Ads (AdWords) účtu pridáme prístup aj vám, aby ste mali prehľad o vývoji kampane a aby bola spolupráca transparentná. Okrem nastavenia kampane vo vyhľadávacej sieti podľa potreby spustíme aj kampaň v obsahovej sieti, vrátane remarketingu. Ako Google Partners agentúra Vám pri novom účte aktivujeme 350 € kredit zdarma (kredit sa pripíše na účet až po útrate 350 €).
Priebežná optimalizácia a reporting
Pravidelná optimalizácia kampane je nevyhnutnosť pre dosiahnutie želaných výsledkov. Počas bežiacej kampane aktívne komunikujeme s klientom - spúšťame nové kampane, vypíname už nepotrebné kampane. Kampaň je úplne flexibilná - sami si zvolíte, aký rozpočet chcete vyčleniť a počas spolupráce tento rozpočet môžete prispôsobovať.
Potrebujete pritiahnuť viac zákazníkov a zvýšiť dopyty? Nečakajte a kontaktujte nás!
Prvú konzultáciu u nás máte zdarma.
Odoslaním formuláru súhlasíte so spracovaním osobných údajov. Spoločnosť Magneting s.r.o. spracováva vaše osobné údaje iba za účelom vášho kontaktovania a dohodnutia termínu konzultácie. Vaše údaje nebudú ďalej poskytnuté žiadnym tretím osobám. Viac informácií.
Zavolajte nám
Napíšte nám
75+
spokojných klientov
10+
rokov skúseností
15+
klientov - dlhodobá spolupráca (3 roky a viac)
Naši klienti nám dôverujú. Dôkazom je aj hodnotenie na platformách Google a Facebook.
Od roku 2016 sme nepretržite certifikovaným partnerom Googlu.
Najčastejšie otázky
Klientom odporúčame do Google reklám vložiť kredit aspoň 300€ na mesiac. Hoci, ako sme spomínali, cena Google reklamy nie je fixná, na základe skúseností vieme odhadnúť minimálny budget, ktorý je potrebný na dosiahnutie želaných výsledkov.
Zvýšenie dopytov uvidíte zvyčajne do pár dní. Avšak na otázku, či sa kampaň oplatí, si treba počkať aj pár mesiacov. Preto odporúčame klientom testovať kampaň aspoň 3 mesiace.
1. Webstránku. Aby kampaň dobre fungovala, tak by mali byť splnené určité náležitosti v rámci webu. Píšeme o tom aj v článku – online marketing pre stavebné firmy.
2. Budget aspoň 500 € bez DPH mesačne (od 300 € na kedit a od 200 € odmena za správu agentúre)
3. Odvahu zariskovať a motiváciu chcieť posunúť firmu ďalej. 🙂
Majte na pamäti, že google reklamu vo vyhľadávaní nerobíte jediný a na rovnaké kľúčové slová inzerujú pravdepodobne aj vaši konkurenti. Koho Google uprednostní v sponzorovaných výsledkoch závisí od viacerých faktorov, ktoré sme rozoberali v našom článku.
Okrem platenej reklamy na Google je dôležitá aj optimalizácia webovej stránky pre vyhľadávače, teda SEO. Aj s touto službou vám radi pomôžeme.